torsdag 13. januar 2011

Har noen tips til veskesying?

 Nå har det vært stillt en stund siden jul. Jeg har sydd en juleløper av Bente Malm (legger ut bilder litt senere). Helt siden veskekurset ble avlyst i høst, så har jeg hatt planer om å lage med en veske selv. Nå har jeg såvidt begynt, men siden jeg ikke har sydd så mye så har jeg funnet ut at : JEG TRENGER HJELP!!  I oppskriften står det at jeg skal stryke ett stykke med fusible warm fleece til ett forstoff. så skal jeg feste ytterstoffet til fleesen/veskevatten. Da har jeg ett lag med for, ett lag med vatt og ett lag med ett litt kraftig bomullstoff som skal være fremsiden av veska. Så skal jeg quilte bølgete striper langs hele stykket. Det er bare det, at når jeg syr, så følger stoffet med fremover slik at det blir dratt foran symaskinfoten. Hva kan jeg gjøre for å forhindre dette? Setter stor pris på tips..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar